close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זוגיות- על שוני בהרגלי סדר וניקיון

הרב ד"ר זאב קרומביכד חשוון, תשפג18/11/2022

אם נצפה שניקיון הבית יהיה חשוב לבעלים שלנו כמו שהוא חשוב לנו, רוב הסיכויים שנזמין לעצמנו אכזבות ותסכולים...

תגיות:

מאת זאב קרומבי, באדיבות מוסף ״עטרת חיה״ של שבועון ״בית משיח״


לנשים קצת קשה לחוש "גאולה בחיים" כאשר הן נזכרות בכל משימות הניקיון שעומדות בפניהן. זה הזמן שאנו פונות לבעלינו היקרים ולילדינו היקרים ומצפות שהם יעזרו לנו עם העומס הבלתי נגמר של משימות הניקיון. יש כאלו שיש להן בעלים שעוזבים את כל ענייניהם כדי לעזור לנשים שלהן בכל המצטרך. אולם, לא כל הבעלים הם כאלו. יש בעלים שכאשר הנשים שלהם מבקשות מהם עזרה, הם מתחילים להסביר בלמדנות ש-״אבק הוא לא חמץ״, ולכן חבל להשקיע כוחות בניקוי האבק... פעמים
רבות, הבעל עונה כך, לא בגלל שהוא לא רוצה לעזור, אלא כי כך הוא רואה את הדברים. כאשר את רואה ב-״אבק״ ״לכלוך״ שצריך לנקות אותו, הוא רואה ב-״אבק״ משהו ש-״אינו חמץ״ ולכן לא צריך לנקות אותו דווקא עכשיו.

מה אפשר לעשות בקשר לכך? ראשית, יש להבין שיש תחומים בחיי המשפחה שמאד משמעותיים לנשים, ויש תחומים אחרים שמאד משמעותיים לגברים. כך ברא אותנו בורא עולם. אם נצפה שניקיון הבית יהיה חשוב לבעלים שלנו כמו שהוא חשוב לנו, רוב הסיכויים שנזמין לעצמנו אכזבות ותסכולים. למרות זאת, זה לא אומר שהבעל שלנו לא יעזור לנו, אם רק נדע לבקש ממנו בצורה שמתאימה לו, ולא שמתאימה לנו.

איך אנו יכולות לעודד את הבעל שלנו לעזור לנו? ראשית, כדאי לזכור ש(רוב ה) גברים לא יודעים לנקות את הבית כמו נשים. לרוב הבעלים מאד חשוב שהבית יהיה נקי ומסודר, אולם לא לימדו אותם איך עושים זאת. בעלים בדרך כלל לא רואים בכך את אחריותם, כי, כאשר אימא שלך לימדה אותך איך מנקים את הבית, אבא שלו לימד אותו איך לומדים דף גמרא.

לכן, כדאי שתיקחי בחשבון ש(כנראה ש) אין מצב שבעלך ינקה את הבית כמו שאת מנקה. הוא פשוט לא רואה את מה שאת רואה. אחרי שתביני ותפנימי את העובדה הזו תוכלי לעשות חשבון מה עדיף עבורך. עומדות לפניך שתי אפשרויות: האחת, שהוא יעזור לך כמיטב יכולתו, והשנייה, שתנקי בעצמך... יש נשים שחושבות, נכון שבעלי לא יודע לנקות את הבית כמוני, אבל אני הרי יכולה ללמד אותו. קרוב לוודאי שהגישה הזו רק תוביל למריבות ביניכם. את יכולה לנסות ״לתקן״ את בעלך, אבל כדאי שתיקחי בחשבון שזה עלול להסתיים בכך שהוא עלול חפש דרך להתחמק מלעזור לך.

הדבר השני הוא, שאם את רוצה שהוא יעזור לך לנקות את הבית, תצטרכי לעודד אותו, גם אם הוא לא עשה עבודה שעומדת בדיוק בסטנדרטים שלך... למה כדאי שתעודדי אותו, ולא כדאי ש-״תלמדי״ אותו איך לנקות כמו שצריך? הסיבה היא, שאם תנסי ״ללמד אותו״ איך לנקות, זה כנראה לא יעורר אצלו רצון להמשיך לעזור לך. עדיף שתנסי להתעלם מכך שהוא לא ניקה כמו שאת מעוניינת שינקה, כדי שיהיה לו רצון להמשיך לעזור לך.

מסופר על אישה אחת שביקשה מבעלה לפני פסח שיעזור לה לנקות את ה-״פנלים״ בחדר שינה. אחרי שהוא קרצף אותם ברוב עוז היא אמרה לו שהיא עדיין רואה איזה לכלוך על אחד הפנלים. מכיוון שהוא לא הצליח להבין על מה מדובר, שניהם כרעו על בירכיהם, והיא הראתה לו מעט בטון שנשאר על הפנל מאז שבנו את הבית לפני 30 שנה. מאז הוא כבר לא עוזר לה... אם את רוצה שבעלך (והילדים) יעזרו לך בניקיונות לפסח הדרך להביא אותם לכך היא על ידי עידוד והכרת תודה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה